موقع الاعلامية مني الشاذلي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخولعمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! 0d344d436cf006

عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!

آيات السيد
supervisor / Amir
Eng.SHADY
تيوليب
sarah
هند الديب
adeeb
11 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
adeeb

adeeb

الدولــة الدولــة : عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! 3
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 29/07/2007

عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! Empty
مُساهمةموضوع: عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!   عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! I_icon_minitimeالإثنين مايو 05, 2008 11:22 pm

في المنتدى نقبل بالنقد ، ومع احترامنا لعمر طاهر لنا اعتراض على كلامه في مقاله بالمصري اليوم ،واعتراضنا في نهاية المقال :::

أنا أعترض.. إذن أنا مخنوق

بقلم عمر طاهر ٥/٥/٢٠٠٨
أعترض علي المكانة التي منحتها الصحافة المصرية للمذيعة مني الشاذلي وأراها مكانة تفوق حقيقة إمكانياتها، يزعجني اللاب توب الذي أضافته لتمنحنا إحساساً بأنها محترفة، لكنها في حقيقة الأمر لا تستخدمه ولاتزال تستخدم الكروت، يزعجني استخدامها - غير المضطرة إليه - للغة العربية بشكل مشوه، يزعجني تكلفها الذي يجعلها تبدأ كل جملة بكلمة «يمكن»، يزعجني نسب نجاح البرنامج كله لها، بينما البطل الحقيقي والأول هو فريق الإعداد، أعترض علي التهليل بصفة عامة وأخص بالذكر التهليل لكتب متوسطة القيمة الفنية مثل «تاكسي»، أو كتب عديمة الفائدة مثل «عايزه أتجوز»، والتهليل لعادل إمام ومنحه لقب الزعيم، في الوقت الذي بني فيه جزءاً كبيراً من مجده الفني علي ضرب بطلات أفلامه علي مؤخراتهن والسخرية من المتدينين والشيوعيين والمثقفين والانتصار لقيم الفهلوة والتهريج.

أعترض علي التهليل للنادي الأهلي بصفته نادي القرن ومدرسة الأخلاق الحميدة، بعد أن قام جمهوره بحرق مشجع زملكاوي والهجوم البذيء علي شيكابالا لمجرد أنه موهوب «لم يهاجم جمهور الزمالك يوماً أبوتريكة»، وبعد أن رزقه الله بمدرب مغرور طويل اللسان يهاجم بقية المدربين والأندية، وبعد أن هرب منه عصام الحضري غير نادم عليه وبعد أن كشف هذا الهروب عن جمهور مضطرب عاطفياً حول الحضري من بطل إلي جاسوس، لأنه ترك البلد.. ولو فتشت داخل قلوب معظم هذه الجماهير ستكتشف أن معظمهم يود الهروب معه.. بالمناسبة أعترض أيضاً علي التهليل المفاجئ لأمير عبدالحميد، وعلي الشعار الذي رفعه البلد كله فجأة «لازم كلنا نقف ورا أمير».. «أهو اتعور»!

أعترض علي شعار حملة مصلحة الضرائب «الضرائب مصلحتك أولاً» بعد أن اتضح أنها غير حريصة علي سمعة ومصلحة شخصيات عامة.. أشك كثيراً في اتهامها بأنها متهربة من سداد الضرائب مثل الكاتب الكبير وحيد حامد واللاعب الخلوق أبوتريكة.. لو كان شعار الحملة حقيقياً لكان أولي بها الحرص علي سمعة هذه الأسماء، أعترض علي شعار «بلدنا بتتقدم بينا»، حيث كشف هذا الشعار أن التقدم وجهات نظر.. في الوقت الذي كنا نعتقد فيه أن التقدم يجب أن يكون للأمام. برهن الحزب الحاكم علي خطأ هذه النظرية وأثبت أن التقدم ممكن أن يكون للخلف مثلما أقنعنا الكاتب الكبير صالح مرسي قبل سنوات بأن الصعود يمكن أن يكون للهاوية.

أعترض علي المتمسكين بنبرة القومية العربية بعد اقتناعي التام بأن الوطن العربي هو الذي يحتاج إلينا ويستغلنا معظم الوقت دون أن نجني منه فائدة حقيقية.. يفتح الوطن العربي أحضانه للمصريين بروح مصاصي الدماء الذين يمتصون خبراتنا وعلمنا وأزهي أيام حياتنا مقابل بعض الدراهم، بينما تفتح مصر أبوابها للعرب بقلب رحيم يحتضنهم في أحلك أيام حياتهم.. مثلما فعلنا مع الكويتيين في فترة الغزو والعراقيين في فترة الاحتلال والفلسطينيين في فترة الحصار والسودانيين في فترات الفقر وغيرهم ليتعلموا عندنا قليلاً ويلهون كثيراً، أعترض علي أن يكون رمز العدالة امرأة معصوبة العينين، المرأة العادية تمنعها عواطفها المركبة من الحكم علي الأشياء بوضوح فما بالك بواحدة معصوبة العينين، وغير جدير بالذكر أن اعتراضي علي الرمز ينسحب علي التطبيق.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ انتهى المقال

الرد والتعليق :
ونحن ايضا نعترض على كتابك الذي لا يقل عن تاكسي واسمه ( شكلها باظت ) أعتقد انه كله حكاوي القهاوي ،

وأعترض على فيلمك ( عمليات خاصة ) ،

لكن حبيت أغنيتك التي غنتها أصالة ( خليها على الله ) ،

فياريتك كنت ذكرت أن لمنى دورا في نجاح البرنامج ,ولا تنسى ان الهواء لا ينفع معه اعداد صارم لا يتعدى المذيع حدوده فلابد في الحوارات المباشرة من الاندماج والتفاعل مع الضيف وعدم التشتت واعادة سؤال تم الاجابة عليه ، يعني مش اسئلة امتحانات ،والكاريزما الخاصة والقبول لدى الناس

نتفق أن معك أن الأعداد من أساسيات البرنامج وسبب نجاحه وهذا تنسبه منى دائما له ولا تنساه

،أما مسألة اللابتوب فأعتقد ( لا تعليق) ،

استخدامها للغة العربية ليس سيئا جدا كما تصف بل هو معقول ،

أما استخدامها لكلمة يمكن فهذا يحسب لها لأنها تريد ألا تجزم بشئ وتفرض وجهة نظر واحدة ولكن تعرض جميع الاحتمالات والامكانيات .

وكتاب تاكسي وكتاب عايزة أتجوز ، قد أتفق معك في ضعف مستواهم لكن مستوى كتابك ينافسهم في القيمة الضعيفة ، وأولى أن تسال دار الشروق العريقة فهي التي أخرجت هاتين الكتابين تاكسي وعايزة أتجوز ، ومنى سلطت الأضواء لا للتهليل ولكن للتغطية الاعلامية فقط كحدث جديد وليس كل جديد جيد

،،،،،،،،،/مع التحية أديب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عدل سابقا من قبل adeeb في الإثنين مايو 05, 2008 11:52 pm عدل 1 مرات
adeeb

adeeb

مُساهمةموضوع: رد: عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!   عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! I_icon_minitimeالإثنين مايو 05, 2008 11:36 pm

[size=24]تعليقات القراء على مقال عمر طاهر :[/
size]

لم اقتنع بالمقال
تعليق noha تـاريخ 2008-05-05T13:52:00.563

قرأت لك الكثير من المقالات و مع احترامى الشديد لما تكتبه الا اننى لم اقتنع باية جملة سردها الكاتب عمر طاهر فى مقالته فما هى الا حشو فارغ تم فيه الزج باسم مذيعة ناجحة لديها القدرة على ادارة حوار مع كبار الشخصيات العامة بمفردها والسيطرة على موضوع الحلقة كما انها تحترم عقلية المشاهد و فيما يخص اللاب توب فاعتبره جزءا من ديكور البرنامج فهى لم تطل علينا يوما و تحاول خداعنا على بانها تستخدم جهاز الكمبيوتر

فلت\منك
تعليق mo2men777 تـاريخ 2008-05-05T13:26:45.187

انا\مختلف\معك\فى\رايك\فى\منى\لانها\افضل\مديعة\فى\الوطن\العربى\بثقافتها\وحيادتها\احترامها\للاخرين\ولنفسها\وبعدين\انا\معترض\زيك\على\ان\انت\تكتب\سينما\وتفشل\ثم\تعترض\على\عادل\امام\انا\شايف\انك\عندك\عقدة\من\الناجحين

لماذا الاعلاميه من الشاذلى
تعليق محمد عبد اللطيف تـاريخ 2008-05-05T13:21:03.203

بسيطه هى كل البساطه ورقيقه مهذبه وتخاطب كل الناس وكل المستويات وياريتك ياكاتب المقال تتابع مره واحده الاعلاميه الامريكيه أوبرا وينفرى ستجد ان الاستاذه منى تملك كثير من أدوات الفن الاعلامى ويكفى أن الاستاذه منى هى زهرة المساء على الفضائيات مع عظيم الاحترام والتقدير لها.

صدق ما كذب
تعليق mimo تـاريخ 2008-05-05T13:00:35.673

اتفق معك ف ارائك أما بالنسبه ل منى الشاذلى ليس ف الامكان افضل مما كان

روح يابنى وتعاله بسرعه ههههههههههههه
تعليق mohamed2552 تـاريخ 2008-05-05T12:56:06.423

والله ياجماعه الراجل بيتكلم صح بس كان لازم ينوه فى نهايه المقال بيتبع ....... حتى يحكى لنا عن بقيه مسلسل اخوكم ومخنوق ؟

والله الراجل ده كلامه صح
تعليق محمد فوده تـاريخ 2008-05-05T12:45:24.953

فى البدايه احييك يأخ طاهر على مقالك الرائع بس فاتك حاجه واحده بس ان تنوه فى نهايه المقال بيتبع ..... اصل لسه فيه حاجات كتيره قوى تخنق فى البلد اليومين دول ويادوب انتى علقت على بعضها واتمنى ان تواصل رصد الظواهر اللى تخنق علنا نجد علاج لحاله الاكتئاب الجماعى فى البلد، وفى النهايه اسئل الله ان يجعل لك من اسمك نصيب .

منى الشاذلي حبيبة الملايين
تعليق اشرف عابدين تـاريخ 2008-05-05T12:26:12.483

كله الا منى - دي متنفس جيد لنا كمصريين وانا شخصيا احترمها واقدرها وبأكون مخنوق لو ما تابعتش برنامجها ولقد اطلقت عليها من قبل لقب " تسونامي الشاذلي " فهي رائعة في ادارة الحوار ويكفيني انها تعبر عن ما بداخلنا وهذا قمة نجاحها " الله يسترك يا منى في الدنيا والاخرة" وانا اكاد اجزم ان كثيرا من المصريين اصبحوا على الطريقة الشاذلية " احنا بنحبك يامنى واستمري فأنت خبز جديد وهواء نقي 00 وربنا يكفينا شر الخنقة

معتز الدمرداش
تعليق عبدالله تـاريخ 2008-05-05T12:19:10.627

لااطيق طريقتة فى الحوار

انا ناوية اكرهك يا عمر
تعليق فاطمة تـاريخ 2008-05-05T12:10:06.110

كله إلا منى ياعمر ، يا خسارة حبى لك .

كلام مقبول
تعليق احمد بكر تـاريخ 2008-05-05T12:05:30.453

اتفق معك فى الراى لكن منى الشاذلى وبرنامجها يستحق الاحترام اما النادى الاهلى فالصحافة الرياضية زودتهااوى اوى بطريقة غبية مع انى اهلوى جدا اما الشعارات الكدابة احنا متعودين عليها

رأيك ايه فى خفيف الظل معتز الدمرداش
تعليق ياسر غانم تـاريخ 2008-05-05T11:59:34.077

الأخ المحترم/عمر طاهر أتفق معاك ان سر نجاح العاشرة مساءا هو فريق الأعداد وان الستاذه منى الشاذلى ساعات تخنق الواحد بحركاته ولما تقعد تبص فى الكارت بصةتوحى انها تفكر لبعيد، بس برضه هى والبرنامج لسه ممتازين ، ارحم من معتز الدمرداش الذى لا يطاق انا مش عارف هو بيستخف دمه على اى اساس ده فعلا لا يطاق.اتفق معاك فى رأيك فى عادل امام فعلا حركاته واحده من ايام مدرسة المشاغبين.لا اتفق معاك فى رأيك فى النادى الأهلى ، انا برضه مؤمن بأن الأهلى ملحمه مصريه أداريه، ياريت الناس تتعلو من ادارة الأهلى فن وعلم الأداره

ماروعك ياخت منى
تعليق مصرى مغترب تـاريخ 2008-05-05T11:37:07.877

تعرف ياسيد عمر معظمنا فى الخارج وانا واسرتى منهم اصبحنا لا نحب ليلة الخميس والجمعة لعدم وجود منى الشاذلى لكن للاسف هو دة طبعنا نحاول ان نشوة كل شئ جميل حتى اصبحت حيتنا بلا شئ جميل ويكفيينى انى اقول ان رائيك سخيف ووعدك انى لن اقراء لك مرة اخرى

أخي الكريم
تعليق أبوخالد تـاريخ 2008-05-05T11:32:50.423

أستاذ عمر طاهر أرجو الأتكون تهاجم أو تعترض من أجل الأعتراض. مني الشاذلي : مذيعة مجتهدة ومميزةوالفيصل الموضوعات التي تعرضها وطريقة العرض. الكتابين : لم أقراهما بعد!!! عادل امام: هناك أناس أهم وأولي أن نتابعهم ونتعلم منهم بدلا من ذلك الممثل النادي الأهلي :قلعة رياضية عظيمة مصلحة الضرائب:أعتقد لو قامت بتحصيل الضريبة المفروضة من الجميع بطريقة أكثر شفافية لتغير حال البلد. بلدنا بتتقدم بينا : لا ، بلدهم بتتقدم بيهم القومية العربية : إنما المسلمون أخوة والسلام عليكم ورحمة الله

مش نقصاك
تعليق انا مصري تـاريخ 2008-05-05T11:16:56

لما تلاقي واحد دمه تقيل وليس له اي قيمه ثقافيه او فكريه وطريقته في otv تخنق يا عمنا اعترض علي اباحيه otv بدل ما تحاول تهدمحاجات جميله ف حياتنا كفايه الي احنا فيه مش نقصاك يا عم الفيلسوف

السلام عليكم
تعليق نشوى سمرى تـاريخ 2008-05-05T11:13:00.797

أتفق معك فى أمور هى: 1-اللاب توب عديم الفائدة و اللغة غير سليمة 2-هناك أيضا قليل من التكلف لكن هذا لا يعنى أنها موهوبة و لها قدرة على إدارة الحوار بحياد و موضوعية و أن برنامج العاشرة مساء من أنجح البرامج بفضل كل القائمين عليه و منهم منى الشاذلى 3-قولك عن عادل إمام لا أتفق معه فحسب و إنما أقول لك قد أصبت كبد الحقيقة فهو تافه و مغرور و أستعير هنا قول الفيلسوف الدكتور عاطف عراقى أننا نعيش ظاهرة عملقة الأقذام 4-أما الضرائب فهو قانون يزيد الفقراء فقرا و الأثرياء ثراء أختلف معك فى أمور هى: 1-الأهلى حقا نادى القرن برغم أننى زملكاوية و الإعتراض على سفر الحضرى ليس مبدأ و إنما طريقة 2-الذين يمتصون الدماء مقابل دراهم أفضل من الذين يمتصون الدماء بلا مقابل

انت مين
تعليق محمد تـاريخ 2008-05-05T09:49:34.390

عرفنا بنفسك أولا

انا اللى معترضة عليك!
تعليق نشوة تـاريخ 2008-05-05T09:47:56.530

هجومك على منى الشاذلى غير مقنع لانها فعلا ناجحة وعندها قبول كبير وواضح انها بتقرا. وده لوحده ميزة كبيرة فى بلد الامية للاسف. هجومك على كتابى تاكسى وعايزة اتجوز غير مبرر لان ما من احد قدمهما على انهما درة الدرر فى الادب المصرى فى القرن الجديد. الكتاب الاول كان نجاحه للموضوع الجديد اللى تناوله وهو مجموعة الحوارات اللى جرت بين الكاتب و قائدى سيارات الاجرة ومن خلالها بيثير مشاكل ومتاعب واحباطات واحلام شعب بحاله. الكتاب التانى حظى بالتهليل لانه كان اول نشر لما سمى بادب المدونات. مجموعة تجارب وخواطر شخصية لبنت مصرية عادية حول مشكلة اجتماعية حالية تتمثل فى ازدياد معدلات العنوسة فى مصر. اما هجومك على الاهلى فغير ذى معنى وخللى الزمالك يفرحكم. نصيحتى التنفيس فى مكان آخر عن خنقتك!!!

الله يزيدك خنقه
تعليق الحبابوللى تـاريخ 2008-05-05T09:27:13.030

يااستاذ يا طاهر كيف تعترض على كل شئ جميل لأن به جزء ضئيل لا يعجبك ولا تعترض على القبيح اجمالا هذا شئ عجيب.مثلا لا تعترض على otvالتى تعرض افلام اباحية طبعا عشان اكل العيش (اقصداكل البسبوسة)ولا تعترض على الفساد الموجود ولا اسعار الحديدولا الوزير الى بالامر منع الاعلانات عن 10مساءا ياديموقراطين والتوريث الخ الخ اسال الله ان يزيدك خنقة وتجلس بالعناية المركزة معزز مكرم وتريحنا من اعتراضك وخنقتك الاخ المحرر ارجو ان تكون من محبى الليبرالية وتنشر ولا تعترض

اعتراضات علي اعتراضات
تعليق سها تـاريخ 2008-05-05T09:18:41.047

بتفق معاك في معظم الي قلته و بعتض علي اعتراضك علي مني الشاذلي الي انا بشوفها رائعه و ابعد ما تكون عن التكلف و قريبه من القلب و محاولتها لاستخدام اللغه العربيه تحسب لها لا عليها بعترض علي اعتراضك علي تاكسي لانه كتاب جميل و بعترض اكتر علي اعتراضك علي عايزه اتجوز لانه يعتبر كتاب رائع يبشر بموهبه شابه بتفق مع باقي اعتراضات حضرتك خصوصا فيما يخص عادل امام و لك مني كل التحيه و التقدير مجدي مهنا ...لن ننساك

فين دينا
تعليق eatmad تـاريخ 2008-05-05T09:04:42.063

اتمنى اان قناة دريم تبدل الاماكن نفسى دينا عبد الرحمن مذيعة صباح دريم تكون بدل منى الشاذلى فى العاشرة مساء اتمنى من كل قلبى

معاك حق
تعليق darshorock تـاريخ 2008-05-05T08:58:59.077

انا شايف ان معاك حق فى كل اللى قلته وانا ارى انه نقد بناء

معاك حق
تعليق darshorock تـاريخ 2008-05-05T08:58:41.547

انا شايف ان معاك حق فى كل اللى قلته وانا ارى انه نقد بناء

وانا اعترض
تعليق محمد تـاريخ 2008-05-05T07:28:36.360

وانا ايضا اعترض جدا على مقالك يا أستاذ عمر طاهر

انا معترضه
تعليق امل تـاريخ 2008-05-05T07:24:31.593

انا معاك فى كل كلمه قلتها واحييك من كل قلبى ماااااااعدا ان المرأه ان تبخس حق المرأه كفايه بقى تخلف وانانيه سيبونا ناخد حقنا وفى الاخر احكموا علينا

منى الشاذلى
تعليق sherif esmat تـاريخ 2008-05-05T06:59:46.140

منى الشاذلى مذيعة محترمة مثقفة عندها ادوات ادارة الحوار وجميلة وشيقة الحديث لمصلحة مبن الهجوم على منى الشاذلى انس الفقى ولا مين ؟؟؟؟؟

اوافق ولكن
تعليق احمد سيد تـاريخ 2008-05-05T06:37:14.953

انا معاك انى احنا فى مصر اوقات بنضع ناس فوق النقد وعندما يتكلم احد عنهم يهاجم مع انهم معملوش حاجة مفيدةولكن نقضك للاستاذة منى غير موضوعى

الى سيد معترض مخنووووووق
تعليق زينة المصرية تـاريخ 2008-05-05T05:03:59.203

حضرتك مخنوووق ومعترض عشان حاجات تافهه جدا اظن فيه حاجات تانيه تستحق خنقتك على الاقل اتخنق على حاجات تستاهل الخنقه. منى الشاذلي مذيعه لامعه والاهلي نادي القرن وكفايه بقى عشان انت بجد خنقتنا.

تعليق سامح أحمد تـاريخ 2008-05-05T05:01:48.077

رضا الناس غاية لا تدرك

هل أنت جاد ؟
تعليق أحمد تـاريخ 2008-05-05T04:52:49.157

لا أعرف الأستاذة منى الشــاذلي ولا تعرفني لكني و أفراد أسرتي نعتبرها جميعا واحدة مننا . وأعتقد أنه قريباً جداً ستشرف بها إحدى الفضائيات الكبرى خارج مصر لأسباب كثيرة . وعفوا. ..( مع إعتذاري مقدماً ) مين حضرتك ؟ !

انا لا اعترض اذا انا متفائل وموضوعي
تعليق احمد رضوان تـاريخ 2008-05-05T04:50:37.453

انا لا اعترض على مساعدة مصر لاشقائها من الدول العربية ولا اعترض على مساعدتهم لمصر الى متى تظل لدى البعض منا النعرة المحلية الدول العربية كلها شقيقات ولا داع لان يتعالى احد على الاخر هل نرى مثلا المانيا تتعالى على ايطاليا ، لا اعترض على ان يعمل المصرى بدولة عربية طالما عمل شريف ولا اعترض ان يزور اى مواطن عربي مصر للعمل او للسياحة ، انا يا سيد طاهر لا اعترض على القومية العربية القائمة ، تريد ات تقطعها اذا اقطع الارض القائمة بيننا غير الجغرافيا والتاريخ لو تستطه

مجرد إستهلاك
تعليق حسام حسن تـاريخ 2008-05-05T04:30:03.313

عزيزى أستاذ عمر طاهر أنتى بتحب مصر ؟ صح؟ منى الشاذلى دى مصرية أصحاب الكتب الى مش عاجبه حضرتك شباب مصرى النادى الأهلى ومبادئه واخلاقه هم أغلبيه من الشعب المصرى أمير ده شاب مصرى عادل إمام مصرى ممكن أقولك راى ياريت يا كابت مصر تروحى تهاجر وتتخنق بعيد عننا ؟ إحنا ما بنصدق نلاق حد محترمومكثقف زى منى وشباب بيكتب حلو وناس بتعمل إنجازات هاجر ومع ألف سلامة وأمنى لك خنقة سعيدة وبلاش قناة otv اللى بتظهر فيها

Agree
تعليق Tarek تـاريخ 2008-05-05T04:28:04.030

I totally agree with you!

اول مرة
تعليق migo تـاريخ 2008-05-05T04:26:34.953

اول مرة الاقى حد متوافق مع رائى فى المذيعه المذكورة و اضيف انها لا تستطيع ان تبدا جملة و تنهيها بل كل الجمل متقطعه.

ليه نتخنق من الناجحين
تعليق hosam تـاريخ 2008-05-05T04:18:48.640

كابتن مصر عمر طاهر كل الحق ليكى فى النقد ولكم ليس بالتجريح والإهانة كيف تحكم على منى الشاذلى بالجهل فى اللاب توب عند خلفية بما تعرفه هى؟؟؟ جوزيه هل تعلم الضغوط التى تعرض لها؟ أمير شاب زى أى شاب مصرى فى أى مجال محتاج اللى يوقف جنبه هل أرائنا الشخصية لازم تطغى على نجاح وطموحات هؤلاء الأشخاص؟هل تستطيع ان تكتب وتنقد ةمذيعات ومذيعى otv رغم تقديرنا لطموحاتهم وقدراتهم

ـعليق
تعليق سامح تـاريخ 2008-05-05T03:53:39.860

الصراحة أنى أوافقك فى الكثير من الآراء عدا رأيك الأخير عن الوطن العربى ، الموضوع كله عرض و طلب و المصريين فى الخليج ما عدا بعض الإستثناءات حلهم أحسن من حال الجالية المصرية فى مصر

علي رايك اعتراض لمجرد الاعتراض
تعليق سامي كمال تـاريخ 2008-05-05T03:47:19.563

ياستاذ طاهر بلاش تنظر في اشياء تافهة مش بسبب اللاب توب نقول ان امكاناتها ضعيفة حرام عليك احنا عندنا حاليا في مصر كام مذيعة زيها بالله عليك احصرهم وملقوش في الورد عيب قالوا احمر الخدين وبعدين ماله النادي الاهلي مين عندك تاني فرح المصريين حتى وان كان سيىءبلاش تيجي علي الاشياء الكويسة ونقول ونهاجمها

الاعتراض
تعليق محمد صلاح تـاريخ 2008-05-05T03:46:39.937

لا تعليق

ليس وحدك
تعليق محمد العواد تـاريخ 2008-05-05T03:27:28.627

عزيزي الاستاذ عمر طاهر زي ماتكون بتردد كلامي وبتفكر بعقلي سبحان الله اعتقد فيه ناس كتير فكرت وقالت نفس الكلام. وكن... كلنا مثقفون وعلماء وباشمهندسين وفنانين كلنا يا عزيزي بتوع كلام ... الكلام وبس ديما بنبص من الزاويا الديقة مخنوقين ديما حتى في أفكرنا. الله يكرمك بلاش الإكتئاب دة والخنقة دي كفاية اللي احنا فيه.. واسمح لي أن أعترض ! فريق الاعداد للعاشرة مساءً الأستاذة منى الشاذلي جزء منه واللاب توب ديكور زي أي أبجورة أو طابلوة وأتفرج على البرامج الاخبارية المشهورة أمامهم لاب توب ( ديكور يعني )والنادي الاهلي هو الوحيد اللي رسم البسمة وفرحنا يوم أو يومين . متقدرش تنكر دة تقدر انت تفرح المصريين ساعة واحدة أرجوك أتفائل شوية وبلاش تشاور على الرموز الناجحة اللي بنحبها. وشكرا

من حقك
تعليق اسماعيل رجب تـاريخ 2008-05-05T03:24:19.577

أعتراضك في محله ، رغم ان المعترضين على اعتراضك كتير ، بس من حقك ان تعترض ، أنا اتابع العاشره مساء وأقدر منى الشاذلي جدا واراني أتفق معك ، وانا اهلاوي كذلك ، واراني أتفق معك ...أنا اتفق أصلاً مع حريتك في أن تعترض وقتما شئت وعلى أي حد ..

أيه يا عم المعترض
تعليق lol تـاريخ 2008-05-05T03:17:37.627

أتخنق بعيد عننا هي ناقصة أعتراضاتك انت جاى فى أنجح برنامج تتخنق من مذيعته وهى عيبها الوحيد انها مش محجبه

أتفق معك قلبا وقالبا
تعليق مجدى عبد الرحمن تـاريخ 2008-05-05T03:07:41.813

أتفق معك وأحى جرأتك

الجزء الاخير من المقال
تعليق علي محمدعلي تـاريخ 2008-05-05T03:05:24.047

معك حق في كل ما ذكرت فان مصر هي الام الحنون الرحيمه وقد زاد عليها الحمل ولكنها حماله ولكن ادخال السودانين في هذا الحصر يحتاج منكم الي اعادة نظر لحليم بعد غضبه فان الذي بين مصر والسودان اكبر من هذه المقارنه

تعليق هيثم تـاريخ 2008-05-05T03:04:26.923

تصدق عندك حق فى معظم ما قلت باستثناء وحيد حامد لم يقنعنى عند استضافته مع مدير المصلحة فى احد البرامج حيث ظهرت عليه مظاهر الارتباك. انا اهلاوى حتى النخاع و اتابع منى يوميا و اتمنى ان يؤخذ بملاحاظاتك باهتمام لمصلحتهما.

مخنوق
تعليق naser تـاريخ 2008-05-05T01:39:36.267

يا كابتن مصر أعترض على ان تدخل السم فى العسل مش زنبنا انك مش مقتنع بمنى الشاذلى ولا بالنادى الأهلى. أتمنى لك ان تستمر فى الإعتراض والإختناق مع قناة Otv,ومذيعاتها
هند الديب
عضو مميز
عضو مميز
هند الديب

النوع النوع : انثى
العمر العمر : 44
الدولــة الدولــة : احلى بلاد الدنيا مصر
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 17/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!   عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! I_icon_minitimeالثلاثاء مايو 06, 2008 1:10 am

انا بصراحة فى كلمة واحدة محشورة فى ظورى "طظ " فى حضرتة
ولما يتخنق تانى يا ريت يبقا يخبط دماغة فى الحيطة وما يكتبش كلام رخم تانى
لانة للاسف الشديد واضح انة مش بيتفرج على منى الشاذلى
دة بيتفرج على حد تانى
http://www.yahoo.com
sarah
مشرف مميز لعام 2008
مشرف مميز لعام 2008
sarah

تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 20/06/2007

مُساهمةموضوع: رد: عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!   عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! I_icon_minitimeالثلاثاء مايو 06, 2008 10:13 am

ميرسي يا اديب
اللي لفت نظري في التعليقات
اللي مخنوق من مني يتخنق وزيولع و يشعلل بعيد عننا
مني قاعدة وهتكيد الاعادي وهتفرسهم واللي يتغاظ يتغاظ
هي قمر و هتفضل قمر و اللي يتفرس يولع من الغيظ
اما اللي بيقول دينا عبد الرحمن بتاعت صباح دريم
اقولة ماكنش يتعز لان مفيش بديل لمني
وااللة يا جماعة انا لسة كنت بتفرج علي دينا عبد الرحمن دي حالا في صباح دريم عاملة بالضبط زي معتز ومي الشربيني دمها يلطش ووشها دة ما تضحك ابدا ولا ابتسامة صحيح هي لبقة وباين عليها فاهمة اللي بتقولة بس كشرة ودي حتي صبح يعني المفروض تكون بتضحك
احنا نجيب منين ضحكة الاستاذة مني الشاذلي ولا خفة دمها
كل اللي بيتكلم علي مني وحش يبقي طظ فية زي ما هند قالت
الاب توب انا كنت معترضة علية بس دلوقتي شفت انة ممكن يكون جزء من الديكور
الكتب اللي معترض عليها كتب جميلة وانا قريتها كلها كتب حلوة اوووووووووووي
ويكفي انهم شباب مصريين ويكفي ان كبار الكتاب اشادوا واهتموا بيها
اما العربي بتاع مني هو مش حلو اووووووووووووووي بس مش وحش وهي بتحجتهد وكل اللي بيحبوها وبيتفرجوا عليها مش مضايقهم العربي في حاجة بل بالعكس انا بحب من يلما تتكلم عامي لانها بتبقي قربية من الناس امتر واصلا الشعراء و النقاد والصحفيين معجبين بيها بدليل فاروق شوشة وفاروق جودية والابنودي وغيرهم من الشعرتاء والنقاد دة غير الجوائز ماشاء اللة تاتش وود يا رب اكرمها و يسعدها و يفرحها
انا انبسطت من تعليقات الناس اللي بيحبوها واللي هيقاطعوا الراجل المفتري دة عشان يحس علي دمة انة ارتكب جرم لمتا عاب في اجمل مذيعة ملاك الاذاعة مني الشاذلي
فعلا مني وراكي رجالة وماتخفيش
واللي مش عايز يشوفها يخبط دماغة في اقرب حيط
تيوليب

تيوليب

العمر العمر : 33
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 22/02/2008

مُساهمةموضوع: رد: عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!   عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! I_icon_minitimeالثلاثاء مايو 06, 2008 10:53 am

بالضبط ياهند بالضبط.هههههههه
http://www.google.com
adeeb

adeeb

مُساهمةموضوع: رد: عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!   عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! I_icon_minitimeالثلاثاء مايو 06, 2008 1:38 pm

شكرا لتعليقكم جميعا
Eng.SHADY
مشرف مميز 2008
مشرف مميز 2008
Eng.SHADY

النوع النوع : ذكر
العمر العمر : 33
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 27/10/2007

مُساهمةموضوع: رد: عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!   عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! I_icon_minitimeالثلاثاء مايو 06, 2008 4:20 pm

انا مش هعلق على المقال لانه ميستاهلش اصلا
لكن انا لو منه اروح انتحر بسبب كل الردود ديه بصراحه
https://monaelshazly.ahlamontada.net/index.htm
supervisor / Amir
مشرف قسم التعليق اليومي وبقسم النقاشات والصور
مشرف قسم التعليق اليومي وبقسم النقاشات والصور
supervisor / Amir

النوع النوع : ذكر
العمر العمر : 63
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 14/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!   عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! I_icon_minitimeالثلاثاء مايو 06, 2008 9:33 pm

حاكتفي بردود القراء في المصري اليوم ... لاني لو رديت حيكون رد غير لائق علي

الكاتب الغير مهذب اخلاقيا و لا صحفيا ...

امير
http://www.yahoo.com
آيات السيد
مؤسس وإدارة الموقع
مؤسس وإدارة الموقع
آيات السيد

العمر العمر : 30
الدولــة الدولــة : الشعب يحكم والظالم يحاكم
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 16/06/2007

مُساهمةموضوع: رد: عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!   عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! I_icon_minitimeالثلاثاء مايو 06, 2008 9:38 pm

شوف يا استاذ عمر طاهر....العاشرة مساء بفريقه المحترم والاعلامية القديرة مني الشاذلي..للاذكياء فقط..!!
http://elsandrala-elshazly.the-talk.net
nermin

nermin

العمر العمر : 39
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 18/01/2008

مُساهمةموضوع: رد: عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!   عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! I_icon_minitimeالأربعاء مايو 07, 2008 6:36 pm

مين اصلا الشخص ده طظ فيك مع عدم احترامى ليك والنادى الاهلى فوق جميع رغم راى الحاقدين
http://www.hotmail.com
أية
مشرف مميز 2008
مشرف مميز 2008
أية

العمر العمر : 39
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 25/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!   عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! I_icon_minitimeالخميس مايو 08, 2008 2:09 am

ايه دا ماله يعنى هو زعلان ليه بس اكتر حاجة عجبتنى اراء الناس حلوة اوى الناس بجد فاهمة
https://monaelshazly.ahlamontada.net/profile.forum
ayaelshazly

العمر العمر : 34
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 08/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!   عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! I_icon_minitimeالخميس مايو 08, 2008 3:45 am

انا بقى اللى اعترض على كلامك..
لابتوب ولا كروت ولا غيرة كفايه علينا انها بتمتعنا بتقدمها للبرنامج اللى مفيش اعلامى تانى بيحسسنا بالمتعه دة..
ولكن لا اعترض على شئ واحد انت ذكرته ..

(اعترض علي التهليل للنادي الأهلي بصفته نادي القرن ومدرسة الأخلاق الحميدة، بعد أن قام جمهوره بحرق مشجع زملكاوي والهجوم البذيء علي شيكابالا لمجرد أنه موهوب «لم يهاجم جمهور الزمالك يوماً أبوتريكة»، وبعد أن رزقه الله بمدرب مغرور طويل اللسان يهاجم بقية المدربين والأندية)
http://www.mona.un.ma/
adeeb

adeeb

مُساهمةموضوع: رد: عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!   عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! I_icon_minitimeالجمعة مايو 09, 2008 4:10 am

شكرا لتعليقكم جميعا
نونة
عضو مميز
عضو مميز
نونة

العمر العمر : 46
الدولــة الدولــة : العراااااااااااااااااااااااق
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 01/01/2008

مُساهمةموضوع: رد: عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!   عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! I_icon_minitimeالأربعاء مايو 14, 2008 7:52 pm

ده واحد ميستحقش ان حد يرد عليه
الامام اشافعي بيقول مامعناه:دع السفيه ومايقول فالسكوت عما يقوله ابلغ من اجابته
http://www.amrkhaled.net
adeeb

adeeb

مُساهمةموضوع: رد: عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!   عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! I_icon_minitimeالخميس مايو 15, 2008 2:06 am

شكرا يا نونة
نونة
عضو مميز
عضو مميز
نونة

العمر العمر : 46
الدولــة الدولــة : العراااااااااااااااااااااااق
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 01/01/2008

مُساهمةموضوع: رد: عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!   عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! I_icon_minitimeالخميس مايو 15, 2008 4:30 pm

العفو انا اللي بشكرك على نقل المقال ده
عايزة اسال حضرتك اي حكاية اديب شو؟عايز تقلد هالة شو خخخ
http://www.amrkhaled.net
adeeb

adeeb

مُساهمةموضوع: رد: عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!   عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!! I_icon_minitimeالجمعة مايو 16, 2008 2:20 am

بقلدها في شكل البرنامج لكن لو هابقى في ثقل دمها هاترك الموضوع فورا

عمر طاهر يخنق منى الشاذلي !!!
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» أحب مني الشاذلي .. أقصد أقول إنني أحب برنامجي العاشرة مساءً وليس مني الشاذلي.. يبتسم ويقول "بلاش بحب مني الشاذلي دي علشان المدام مترفعش قضية خليني عايش
» مني الشاذلي تحضر حفل زفاف ندى إبنة الكابتن محمود الخطيب .... صور لمني الشاذلي من الحفله .. رائعه ...
» منى الشاذلي.. محامي الشيطان .. مثال للمذيعة المحتشمة .. اقرا ما كتب اليوم في صحيفة الشبيبه عن مني الشاذلي ....
» في نطاق التغطية المقروءة لحوار بوش مع مني الشاذلي..مني الشاذلي و بوش.. الرجل المثالي جداً ...
» هجوم اخر اليوم في جريدة القدس العربي علي مني الشاذلي من نفس الكاتب الحقير .. المذيعة الاستنكافية مني الشاذلي ..