موقع الاعلامية مني الشاذلي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخولالميكروباصات 0d344d436cf006

الميكروباصات

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
marwa magdy
عضو مميز
عضو مميز
marwa magdy

النوع النوع : انثى
العمر العمر : 28
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 01/03/2011

الميكروباصات Empty
مُساهمةموضوع: الميكروباصات   الميكروباصات I_icon_minitimeالأربعاء نوفمبر 30, 2011 5:17 pm

طبعا انا بقيت من مدمني الميكروباصات

بجد بتبقي في حاجات تدايق وفي حاجات عادية وفي ناس بتبقي محترمة جدا

ياعني مثلا كنا جايين من المدرسة فا ايه كان في مكان قدام في الكنبة الاولي وكان في ست وولد علي الكنية
فا ايه الولد قاعدج في النص والمفروض ان انا كنت هعد جمبة قاعد كدا وفارد نفسه وكمان قاعد في النص ياعني هو
لو بيفهم مكنش قعد كدا وطبعا قعدنا نشتم فيه دا شخص اققول ايه لا واللي يغيظك انه بعد ما نزل وقف كدا لحد ما نزلنا وراح باصص بقرف

وبصراحة من يومين مكنش في مكان راح في واحد قام وقعدنا

وامبارح بقي اتصاحبنا علي السواق وقعدنا نتكلم في ازمة الانابيب
علاشان هو كان حاطط انبوبة فا كان بيقول اوعي حد ياخدها وهو نازل دا انا جبتها بالضرب

ومرة بقي بجد بندم اني ركبت

مرة مكناش لاقيين مواصلات ومش بنحب نركب تاكس لواحدينا واحنا 4 بنات
فا ايه قسمنا نفسنا 2 و2 اختي وصحبتي ركبوا وانا ونانا ركبنا المهم لقينا مكان جمب السواق وهو
اصلا مكنش محترم كان عايز يتكلم وخلاص فا طبعا قلبت علي الوش الخشب وبصتلوا من فوق لتحت
احنا كنا قايلنوا اننا هننزل موقف فانزلنا قبلها ويقول خلاص انزلوا طالما هيا مدايقا كدا

مدايقة منه اوي

وياتري بقي ايه حكايتك مع الميكروباصات
shaymaa kafaga
عضو مميز
عضو مميز
shaymaa kafaga

العمر العمر : 32
الدولــة الدولــة : لقد نفذ صبر الشعب
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 22/12/2010

الميكروباصات Empty
مُساهمةموضوع: رد: الميكروباصات   الميكروباصات I_icon_minitimeالأربعاء نوفمبر 30, 2011 5:32 pm

ههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههه ههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههه
بصى يا مروه أنا قبل ما اتكلم لازم أشكرك جدا جدا جدا مش بس على الموضوع ده بس لا على مواضيع كتير أوى قبل كده كلها أفكارها حلوه جدا وفيها روح الشباب
بصى يا ستى بس من غير "فأيه" بصى يا ميرووووووووووو أنا بشوف التاكسى دى تقريبا يوميا وأنا راحه الكليه بركب تاكسى لأن أحنا كليتنا خارج الجامعه المهم أنى بشوف أشكال كتير للسواقين فيه سواق أركب معاه تلقيه مشغل قرأن ومحترم خالص وفجأه القران يخلص من هنا وعبد الباسط حموده يشتغل على طول فى نفس التاكسى
وفى سواق تلقيه مشغل أغانى وسرحان مع الأاغنيه وطبعا غلبا لازم نلبس فى صور أو عمود لأن البيه سرحان مع الأاغنيه
وفى سواق محترم وملتزم جدا جدا ومش بيفتح الكاست أصلا لا قران ولا أغانى ولا بيسرح
وفى سواقين بقى رغاين جدا يعنى مره أنا ركبت مع سواق فبص على الكتب ألى معايه لقى مكتوب عليها كليه الأداب قسم التاريخ فسالى أنتى فى كليه أداب صح قولتلوا أه قالى وقسم تاريخ صح قولتلوا أه صح قالى وأنتى ايه ألى رماكى على المر ده فبصتلوا ومردتش عليه سكت شويه وقالى أنتى منين بصتلوا تانى وسكت قالى أنتى بتبصلى كده ليه أحنا بنتسلى يعنى عادى ........ وكل ده وأنا ساكته ........ سكت شويه وقالى أنتى زعلانه ولا أيه خلاص برحتك مش متكلم معاكى تانى وفتح الكاست على أغنيه كده ويبصلى ويقولى ماشى ماشى وأنا ماسكه نفسى بالعفيه لحد ما صلنا للكليه وأما نازل أدام الكليه أدام الناس كلها ومطلع الكارت بتاعه وبيقولى أى خدمه ........ طبعا مختش الكارت ومشيت بس أديقت أوى ما أنا معاك فى العربيه من ساعتها جاى تتطلع الكارت أدام الكليه.......
عادل صموئيل
كاتب مميز
كاتب مميز

النوع النوع : ذكر
العمر العمر : 74
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 28/07/2010

الميكروباصات Empty
مُساهمةموضوع: رد: الميكروباصات   الميكروباصات I_icon_minitimeالأربعاء نوفمبر 30, 2011 11:53 pm

احبائى

عجبتنى اوى كلمة الوش الخشب , يعنى البنت لازم تبقى راجل مع اللى عايزين يعاكسوا او بالمعنى الاصح ماتديهوش فرصة انه يهزر معاكى و يعنى يحس انه لو تجاوز حدوده حاينضرب بالجزمة , اما قصتى مع الميكروباصات مختلفة بس تغيظ , انا عندى عربية ملاكى من اكتر من 40 سنة كان ساعتها لسه ما اخترعوش الميكروباصات , تلاقينى حتى لما اتزنق يعنى لو عربيتى عند الميكانيكى وما الاقيش تاكسى واتدبس فى ميكروباص تحسى انى كانى جاى من الارياف واول مرة بركب الميكروباص , وفيه حاجة غريبة , يعنى الميكروباص لما يكون توويتا مثلا , ومرة ميكروباص من اللى بالنفر ومرة هو هو ونفس الموديل يبقى سياحى او بتاع شركة قطاع خاص ماعرفش ازاى بيبقى الخاص دمه خفيف , مش عارف عشان السياحى بيبقى راكبه ناس حلوة وريحتهم بارفان , مش عارف .... بس المشكلة الازلية ان اى واحد سايق عربية اكتر حاجة بتنكد عليه عيشته الميكروباص , وبالذات فى الشوارع اللى مش رئيسية او الشوارع اللى اتجاهين يعنى الرايح مع الجاى , انا اكون ماشى فى حالى ييجى ورايا ميكروباص والمعروف انى انا ماشى على طول وهو كل عشر امتار بيقف , قوانين السواقة فى العالم كله بتقول الاولوية للى مش بيقف واللى بيقف كتير مفروض يوسع للعربيات اللى مش حاتقف هم بيعملوا بالعكس , ييجى ورايا ويزمر بوحشية ويزنق فيا احسه حايطيرنى , اوسع له عشان يروح فى ستين ( سلامة ) يروح واقف قدامى ينزل او يركب طب ماعندوش مح ؟؟؟؟ يعنى عارف انك حاتقف تانى بعد 3 امتار ليه تضايق الناس ؟؟؟؟
ناهيك عن عندنا فى عين شمس نوعين من الميكروباصات نوع بينزل وسط البلد وده شكله نضيف شوية , ونوع بيتحرك داخل جمهورية عين شمس , وده بيبى عربيات غريبة الشكل , يعنى تشوفى قدامك صفيحة زبالة ماشية , عربية مافيهاش لاشبكة ولا فوانيس ولا وش عربية اصلا , تشوفها جاية عليك ماتعرفش وشها من ضهرها , ماتعرفش رايحة ولا جاية , بالبلدى وشها شبه قفاها , وبيشموا بسرعة جنونية , وطبعا العربية لما تكون مدغدغة بالشكل ده ما يأثرش فيها خبط , يعنى ممكن يخبطك يكسسرك ولو فتحت بقك ينزل لك بالكوريك او السنجة , وكل يوم تقول ربنا يكفينا شر اتنين : الصهاينة وسواقين الميكروباص
marwa magdy
عضو مميز
عضو مميز
marwa magdy

الميكروباصات Empty
مُساهمةموضوع: رد: الميكروباصات   الميكروباصات I_icon_minitimeالخميس ديسمبر 01, 2011 5:19 pm

ههههههههههههههههههههههههههه
ياعيني يا شيمو تعرفي يا شيمو انا بتفألتش ابدا لما بلاقي اغاني علي الصبح بيبقي يوم بارد اوووووووووووووووووووووي بس عندي سؤال بالنسبة للكارت كارت ايه دا بقي ان شاء الله
الكارت بتاع السواق يا بن اللذينة بارد اوي صحيح وكمان احرجك جامد

طبعا وراكوا رجالة يا استاذ عادل
هههههههههههههههههههههههههههه

المشكلة بقي لما تلاقي العربيات ماشية عاكس ياعني مرة
كنا كنا ماشيين عادي في امان الله وبعدين السواق لف المفروض يرجع بقي لا كمل
طبعا مرضتش اتكلم لحسن اخدلي عاهة مستديمة طول عمري ياعني
هههههههههههههههههههههههههه
وكمان كان في كذا عربية ماشيين وانا بعدي الاتوبيس كان هيخبطني وابن اللذينة مرضيش يزمر وانا
بقي اتحرق ناس فظيعة هههههههههههههههههههه

بس جامدة اوي ((ربنا يكفينا شر اتنين : الصهاينة وسواقين الميكروباص ))
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
بنت العرب
عضو مميز
عضو مميز
بنت العرب

العمر العمر : 56
الدولــة الدولــة : الميكروباصات Jb13075526931
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 09/02/2011

الميكروباصات Empty
مُساهمةموضوع: رد: الميكروباصات   الميكروباصات I_icon_minitimeالخميس ديسمبر 01, 2011 6:09 pm

ههههههههههههههه لا حول ولا قوة الا بالله

ياااااااااعيني يااااااااعيني ههههههههههههه والله يا مروة انا مش بركب الميكروباص كتير يعني لو ركبته بيكون ابوية قاصد يركبهوني عشان يعيشني الجو pale
وعمتاً سواق الميكروباص بيكون نفسيته تعابانة حبتين وعلي الاقل 4 خبطات ان متقلبش المكروباص كلهم بجد
مجانين يعني بتاع التاكسي بيكون اهدي منه (احياناً) وزي ما قالت شماء الراجل بيكووون رغاي بس والله بيكون طيب وعلي نياته الدور والباقي علي الخوووفين ههههههه فكرتيني يا مروة Embarassed كنا في ميدان التحرير كان معاية بنت عمتي وبابا كان سبفنا حبتين المهم وقفين والا واحد عجوز يعني بيبيع اعلام فحط العلم عند بنت عمتي { خووووافة آخر حاجة } والبت هااااااااااااااااااااااااااا اتخدت راح قاله يابنتي هو فيه حد يخخاف في مدان التحرير فراحت ضحكت وهديت من الصدمة وراحت شداني من ادايه واقولها اصصبري الا يلاااه يا بنتي يلا يا بنت العرب يلاااااااااااااااا وعمسكه فيا وانااا بأه سبت ووقفت اتكلم مع عمو وعااادي والله راجل طيب جداً ومحترم جداً ومكملتش دققتين الا وبنت عمتي مرة واحدة ..................... اجججججججججججججججججججري و القي الراجل يججججري ورانا {بييييهزر يعني وبيخوف بنت عمنتي } يعني من الاخر هتستمتعوا جدااااا لما تركبوا التاكسي بس اهم حاجة بدووون خوووووو وف ولا حتي اجججججججججججججججري lol! هههههههههههه
marwa magdy
عضو مميز
عضو مميز
marwa magdy

الميكروباصات Empty
مُساهمةموضوع: رد: الميكروباصات   الميكروباصات I_icon_minitimeالخميس ديسمبر 01, 2011 7:47 pm

هههههههههههههههههههههههههههههههههه
عمو دا راجل زي الفل بيركبك الميكوباص ههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههه
وفي الاخر الراجل طلع يجري وراكم ha2
عادل صموئيل
كاتب مميز
كاتب مميز

العمر العمر : 74
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 28/07/2010

الميكروباصات Empty
مُساهمةموضوع: رد: الميكروباصات   الميكروباصات I_icon_minitimeالخميس ديسمبر 01, 2011 11:10 pm

انا نفسى انتم نفسكم تخلوا بالكم على نفسكم

اعتبرى انهم كلهم حمير وانتى بنفسك تخلى بالك
من اخطر المشاكل كمان انهم بيجيبوا عيال تسوق العربيات , لن السواقين الكبار باخدوا اجر غالى , اما العيال تلاقى العيد ممكن ياخد خمسة جنيه فى اليوم عشان يشترى بيها سجاير او برشام وهو نفسه يجرى بالعربية ويزمر طول النهار وطبعا دول مش بيقدروا المسؤولية وربنا يستر علينا كلنا

العزيزة بنت العرب حلوة اوى المغامرات بتاعتكم دى , وبعدين المفروض انكم انتم تخضوا الراجل مش الراجل يخضكم ,,, ايه ياجماعة هو انتم شوية فى البلد ؟
marwa magdy
عضو مميز
عضو مميز
marwa magdy

الميكروباصات Empty
مُساهمةموضوع: رد: الميكروباصات   الميكروباصات I_icon_minitimeالخميس ديسمبر 01, 2011 11:29 pm

اصل في موقف زي دا نعمل ايه نبص هنا ولا هنا الموضوع مش سهل

مش عرفة انا ايه دا لا وايه عمللنا في جنتل مان وفي الاخر طلعت تجري
هههههههههههههههههه
بنت العرب
عضو مميز
عضو مميز
بنت العرب

العمر العمر : 56
الدولــة الدولــة : الميكروباصات Jb13075526931
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 09/02/2011

الميكروباصات Empty
مُساهمةموضوع: رد: الميكروباصات   الميكروباصات I_icon_minitimeالجمعة ديسمبر 02, 2011 7:52 pm

ههههههههههههه بت يا مروة انتي فاايقة عليا وا اييييييييييه Evil or Very Mad

والله يااستااذنا انا مقنتش خايفة خالص البت بنت عمتي هي الي خوااافة وبالتالي ربكتني معاها

ههههههه خدي بات انتي يلي اسمك مروة انااا جنتل مان ومازلت هع afro

marwa magdy
عضو مميز
عضو مميز
marwa magdy

الميكروباصات Empty
مُساهمةموضوع: رد: الميكروباصات   الميكروباصات I_icon_minitimeالسبت ديسمبر 03, 2011 12:11 am

ماشي يا باشا حد يقدر يتكلم دي فيها ضرب ياجدعان ha2

الميكروباصات
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» قوانين المروروسائقى الميكروباصات