موقع الاعلامية مني الشاذلي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخولالفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها 0d344d436cf006

الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
shaymaa kafaga
عضو مميز
عضو مميز
shaymaa kafaga

النوع النوع : انثى
العمر العمر : 32
الدولــة الدولــة : لقد نفذ صبر الشعب
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 22/12/2010

الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها Empty
مُساهمةموضوع: الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها   الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها I_icon_minitimeالجمعة مايو 11, 2012 4:55 pm

أنها تجربه جديده من نوعها فى مصر خاصه فى الأعلام المصرى "أنها المناظره"

الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها 542423_167848570010837_100003570867635_227432_693307292_n

يبدوا أننا كنا فى أشد الأحتياج الى تلك المناظره التى شهدنها بالأمس .. يبدوا أننا شعب يحب التأكد أكثر من مره .. يبدو أننا لا نقتنع بسهوله بأن الفلول سيظل فلولا ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها.

تعليقا عما حدث بالأمس بالمناظره التى بثتها مجموعه قنوات دريم و أو أن تى فى .

المناظره كفكره ممتازه وجديده كنا فى أحتياجها لأنها أثبتت الكثير وأوضحت للناس الكثير من الأمور
السيد عمرو موسى"مرشح رئاسه الجمهوريه " بالأمس كان يبدوا عليه الكثير من التوتر وخاصه فى الجزء الأخير من المناظره
السيد عمرو موسى هرب من أكثر من سؤال فى المناظره كسؤال مثلا المبادئ العامه للشريعه الأسلاميه الذى وجهه له أبو الفتوح وعلى الرغم من أنى ضد التدخل فى الجانب الدينى لدى أى شخص أى كان ألا أن موسى أوضح بالأمس أنه لايفقه شئ فى هذه الجزئيه كما هرب موسى من أسئله أخرى كسؤال الدخل الشهرى الخاص به والحاله الصحيه حيث أنه من المعلوم لدى الجميع أن موسى يعانى من أرتفاع ضغط الدم وهو لم يذكره موسى كما قالها أبو الفتوح بكل صراحه.

وضح من مناظره الأمس مدى تواضع الدكتور أبو الفتوح الذى بدى واضحا منذ دخوله مبنى القناه وحتى خروجه من القناه على عكس موسى الذى بدى عليه الأستعلاء والصور تثبت ذلك.

هذه الصوره أثناء الخروج من القناه

الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها 536536_296175423801660_100002276136225_647244_2110512009_n

هذه الصوره أثناء أجتماع كل مرشح مع أعضاء حملته

الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها 547210_439321332763767_252394604789775_1515792_1524383688_n

لوحظ أن اجابات الدكتور عبد المنعم ابو الفتوح كانت الأفضل والأكثر واقعيه وتعتمد على اسس علميه ودائما كان ابوالفتوح يستخدم الأرقام وليس مجرد كلام وفقط
سؤال الضرائب مثلا ابوالفتوح تحدث فى دقيقتين مايقال فى ساعتين عن الضرائب والدعم

السيد عمرو موسى اتهم أبو الفتوح أنه على كل لون يا بطسطه يعنى مع كلوا طيب دى شئ جميل جدا أنت لاتعلم يا سياده وزير الخارجيه السابق وأمين عام جامعه الدول العربيه السابق أن هذه ميزه تحسب لأبو الفتوح وليس عليه لأنه المرشح الوحيد الذى استطاع تجميع كل القوى السياسيه حوله من سلفين ممثلين فى حزل النور ووسطين ممثلين فى حزب الوسط وليبرالين ممثلين فى 6 أبريل وأخوان أيضا خارج وداخل الجماعه وألتراس أهلاوى وزملكاوى الى مقدرش حد يجمعهم على شئ ألا فى ماتشات المنتخب من 90 سنه منذ انشاء الألتراس حتى الأن سوى عبد المنعم ابو الفتوح .

السيد عمرو موسى أتهم ابو الفتوح انه يكرر كلامه المكتوب فى برنامجه الانتخابى "كالمئه اليوم الأولى والمرأه المعيله " ردا على السيد عمرو موسى فى موجز بسيط "أبو الفتوح أعلن عن مشروع المائه يوم الأولى منذ أطلاق مشروعه فى الأزهر بارك فى الوقت الذى كنت انت مازلت تحضر فى برنامجك الانتخابى فكيف أخذ هو كلامك.. من هنا الذى يأخذ الكلام من الاخر ؟؟؟؟!!هذا ان دل فأنه يدل على ضعف وعدم ثقه فى نفسك"

السيد عمرو موسى بالأمس جعلنى أصمت صمت المندهش مرتين ..المره الأولى عندما قال أيران دوله عربيه مرتين يالله وزير خارجيه سابق وامين عام جامعه دول عربيه مش عارف أن ايران دوله أسلاميه فارسيه لاتمت للدول العربيه بشئ بصراحه انا وخداهم فى المدرس وانا فى الأبتدائى انهم 22 دوله عربيه معرفش هل ايران أنضمت للدول العربيه مؤخرا الله اعلم وطبعا عمرو موسى ادرى !!!

والشئ الثانى الذى أدهشنى وجعلنى اصمت وأكتفى بالنظرات الضاحكه والمتأمله فى ما أذ وصل ذلك الرجل لمنصب الرئيس ماذا سيحدث عندما سأله ابو الفتوح عن تأيده لترشيح مبارك فى 2010 وكان رد عمرو موسى نصا"أن مبارك فى ذلك الوقت كان الحل الأقل سوءا" للأسف السيد عمرو موسى نافق نفسه حيث أنها قبلها قال انى كنت اعارض سياسيه النظام السابق وان اخر عشر سنوات فى ذلك النظام كانت مليئه بالفساد طيب يا سيد عمرو موسى هو مش برده 2010 كانت بعد السنوات العشره الأخيره التى كان بها فسادا أعلنت تأيدك ليه لمبارك رغم أعترافك بالفساد .

أما بالنسبه لسؤال عمرو موسى الذى يعلم اجابته جيدا بخصوص تمويل حمله ابو الفتوح فأسمحولى لى ان أقول ما لدى .......... هذا ما لدى

الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها 426801277

الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها 703661611

الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها 679351381

الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها 834662611

كرنيه ابو الفتوح ودبوس أبو الفتوح وشماسه أبو الفتوح و"ID"أبو الفتوح المتطوعين فى الحمله بيشتروها من مالهم الخاصه حتى ترجع هذه الأموال للحمله وبالتالى نقدر نعمل دعايا يعن الدبوس الأبيض عليه صوره ابو الفتوح دى مثل بيقف أنتاجه ب2.5 أحنا بنشتريه ب5 جنيه والفرق بيروح للحمله مع العلم ان عدد المتطوعين فى حمله ابو الفتوح 120 ألف متطوع الشماسه مثلا ألى بتتلزق على العربيات بيقف تصنعها علينا فى الحمله ب15 جنيه بنبعها ب25 جنيه عشان نلزقها على عربيتنا والفرق بنخده نعمل بيه دعايا كنا بنقف فى الشارع نبيع دبابيس وشماسات عربيات عشان الفرق نخده ونطلع على المطبعه نعمل بنرات لأبو الفتوح أو بروشرات نوزعها على الناس "هذه هى أجابتى "

كواليس المناظره...............

shaymaa kafaga
عضو مميز
عضو مميز
shaymaa kafaga

مُساهمةموضوع: رد: الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها   الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها I_icon_minitimeالجمعة مايو 11, 2012 7:10 pm

شكرا عمرو موسى لانك جعلتنى أقتنع أكثر بأبو الفتوح
بنت العرب
عضو مميز
عضو مميز
بنت العرب

النوع النوع : ذكر
العمر العمر : 56
الدولــة الدولــة : الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها Jb13075526931
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 09/02/2011

مُساهمةموضوع: رد: الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها   الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها I_icon_minitimeالجمعة مايو 11, 2012 7:36 pm

بصـي أنا مــآزلت عند وجهة نظري لمرشحي..ولآكــن

عم أبو الفتـوح زآد أحترآمه عندي أوي...مع أن فيه حته معجبتنيش قي الحـوآر زي مآ قلتلكـ....

وعم الشيخ موســي كــآن صصصرآحه شكله مش مضبوط في الحـوآر لأنه مقلش أي حآجه تنفعنآ نهائياً...
مجــرد عمـآل يقول الكـلآم أكثر من مره...!!

الحـد الادني هو الحد الادني يعني الحد الادني هيبقي الحد الادني...." يـــآ ستــآأار ياااااارب"

وبالنسبـه لحتت الدعآيه فده رد طبيعي جداً من عم الشيخ علي ابو الفتوح وحتي ولو كـآن ده غلط....

وعجبتني جــداً كمآن الحجآت "لو سمحت عايزة واحده"..

عجبتني أوي أوي الكــوآليس مشفتهـآش علي الفيس خـآألص..^^" صحفيه شآطره..; )

shaymaa kafaga
عضو مميز
عضو مميز
shaymaa kafaga

مُساهمةموضوع: رد: الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها   الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها I_icon_minitimeالجمعة مايو 11, 2012 7:56 pm

بصـي أنا مــآزلت عند وجهة نظري لمرشحي..ولآكــن

أعلم من هو مرشحك وهذه حريه شخصيه والحمد لله أنك لسه ما أستخرجتيش البطاقه

عم أبو الفتـوح زآد أحترآمه عندي أوي...مع أن فيه حته معجبتنيش قي الحـوآر زي مآ قلتلكـ....

أعلم ماهى تلك النقطه أنتى تقصدى النقطه الخاصه بأعلانات المرشح عمرو موسى وكان طبيعى ان دى يكون رد أبو الفتوح لأن بالفعل اعلانات موسى تملئ شوارع مصر

وعم الشيخ موســي كــآن صصصرآحه شكله مش مضبوط في الحـوآر لأنه مقلش أي حآجه تنفعنآ نهائياً...
مجــرد عمـآل يقول الكـلآم أكثر من مره...!!

الحـد الادني هو الحد الادني يعني الحد الادني هيبقي الحد الادني...." يـــآ ستــآأار ياااااارب"

هكذا يفعل الفلول فمدرسه مبارك لم تغلق بعد

وعجبتني جــداً كمآن الحجآت "لو سمحت عايزة واحده"..

حاضر بس مش عارفه أوصلهملك أزاى فى طريقه سهله روحى لحمله ابو الفتوح عندكم وخدى منهم

Mahmoud.Abdalkarim
كاتب مميز
كاتب مميز

العمر العمر : 39
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 31/10/2010

مُساهمةموضوع: رد: الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها   الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها I_icon_minitimeالجمعة مايو 11, 2012 11:07 pm

أنا طبعاً مؤيد لأبو الفتوح لكن هاحكى لكم عن واقعه حصلت إمبارح وأنا باسمع المناظره وكنت لسه فى الكتيبه

عملت المستحيل علشان أقنع زمايلى إننا نشوف المناظره وبلاش أفلام أو أغانى الليلة دى والحمد لله وافقوا

معظمهم ملوش فى السياسة بشلن ، لكن والله يشهد على ما أقول فى أثناء وبعد عرض الجزء الأول من المناظرة

كان كل شويه واحد يقول الراجل ده كلامه حلو أو معقول ، عمو موسى مش عارف يجمع كلمتين لأو هوا

بيقول ايه ، بيعيد ويزيد فى الكلام ، طب خدوا دى بقى ، إتنين زمايلى بحبهم جداً وهما أقباط ولهم فى السياسه

زى أنا ما ليا فى البلاى ستيشن ! ، أيدوا أبوالفتوح وقالوا كلامه تحس إنه يخش عقلك كدا ومترتب ومنطقى

اخر حاجه فى رد د/ أبو الفتوح على نقطه أحداث العباسيه إنه لو كان رئيس ما كنتش هتحصل كان الرد

من زمايلى هو التصفيق !!!

بس للأسف جاء أحدهم (منه لله) وقفل التليفزيون ويلا قوموا ناموا !!!

نامت عليه حيطه

أقولكم على اخر حاجه مهمه جداً جداً جداً

كنت طاير من الفرحه لما عرفت إن أ/ منى هيا اللى هتبدأ الجزأ الأول من المناظره مش علشان

أنا معجب بمهنيتها أو أى شىء من القبيل ده ، إطلاقاً ، دا علشان أنا كدا ضمنت إننا هنشوف المناظرة

لأخرها أو على الأقل لحد ما يخلص الجزء الأول ما دامت أ/منى منى هيا المحاوره ، ههههههههههه

ومش مهم بقى ليه أو أيه السر ، ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
عماد نجيب كيرلس
عضو مميز
عضو مميز

العمر العمر : 51
الدولــة الدولــة : الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها 3
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 03/02/2011

مُساهمةموضوع: رد: الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها   الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها I_icon_minitimeالسبت مايو 12, 2012 12:01 am

انا سوف لا انتخب ابو الفتوح او عمرو موسي وغالبا مش عارف لية صوتي رايح لأحمد

شفيق رغم اني متحيز لحمدين صباحي وان كنت من الاول عاوز خالد علي

بس ليا وجة نظر كون ان ابو الفتوح علي كل لون يا بطسطة دي فعلا فيها اذدواجية غير منطقية لآنة عمرة

ماهيقدر يوحد السلفيين و الاقباط معا علي قضية واحدة

ولا هيقدر يوحد التيار الليبرالي مع التيار الاسلامي وخصوصا السلفي منة علي قضية

لأن دي اتجاهات مختلفة و متناقضة فكريا

فاكرين هاني رمزي لما قال ( لا يمكن ان يختلط الزيت بالماء) في فيلم محامي خلع واللي بيقول غير كدة

بيضحك علي نفسة وبيحاول يضحك علي الناس والناس اللي بتصدقة هي حرة ..
shaymaa kafaga
عضو مميز
عضو مميز
shaymaa kafaga

مُساهمةموضوع: رد: الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها   الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها I_icon_minitimeالإثنين مايو 14, 2012 3:45 pm

Mahmoud.Abdalkarim كتب:

أنا طبعاً مؤيد لأبو الفتوح لكن هاحكى لكم عن واقعه حصلت إمبارح وأنا باسمع المناظره وكنت لسه فى الكتيبه

عملت المستحيل علشان أقنع زمايلى إننا نشوف المناظره وبلاش أفلام أو أغانى الليلة دى والحمد لله وافقوا

معظمهم ملوش فى السياسة بشلن ، لكن والله يشهد على ما أقول فى أثناء وبعد عرض الجزء الأول من المناظرة

كان كل شويه واحد يقول الراجل ده كلامه حلو أو معقول ، عمو موسى مش عارف يجمع كلمتين لأو هوا

بيقول ايه ، بيعيد ويزيد فى الكلام ، طب خدوا دى بقى ، إتنين زمايلى بحبهم جداً وهما أقباط ولهم فى السياسه

زى أنا ما ليا فى البلاى ستيشن ! ، أيدوا أبوالفتوح وقالوا كلامه تحس إنه يخش عقلك كدا ومترتب ومنطقى

اخر حاجه فى رد د/ أبو الفتوح على نقطه أحداث العباسيه إنه لو كان رئيس ما كنتش هتحصل كان الرد

من زمايلى هو التصفيق !!!

بس للأسف جاء أحدهم (منه لله) وقفل التليفزيون ويلا قوموا ناموا !!!

نامت عليه حيطه

أقولكم على اخر حاجه مهمه جداً جداً جداً

كنت طاير من الفرحه لما عرفت إن أ/ منى هيا اللى هتبدأ الجزأ الأول من المناظره مش علشان

أنا معجب بمهنيتها أو أى شىء من القبيل ده ، إطلاقاً ، دا علشان أنا كدا ضمنت إننا هنشوف المناظرة

لأخرها أو على الأقل لحد ما يخلص الجزء الأول ما دامت أ/منى منى هيا المحاوره ، ههههههههههه

ومش مهم بقى ليه أو أيه السر ، ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
shaymaa kafaga
عضو مميز
عضو مميز
shaymaa kafaga

مُساهمةموضوع: رد: الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها   الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها I_icon_minitimeالإثنين مايو 14, 2012 3:47 pm

عماد نجيب كيرلس كتب:
انا سوف لا انتخب ابو الفتوح او عمرو موسي وغالبا مش عارف لية صوتي رايح لأحمد

شفيق رغم اني متحيز لحمدين صباحي وان كنت من الاول عاوز خالد علي

بس ليا وجة نظر كون ان ابو الفتوح علي كل لون يا بطسطة دي فعلا فيها اذدواجية غير منطقية لآنة عمرة

ماهيقدر يوحد السلفيين و الاقباط معا علي قضية واحدة

ولا هيقدر يوحد التيار الليبرالي مع التيار الاسلامي وخصوصا السلفي منة علي قضية

لأن دي اتجاهات مختلفة و متناقضة فكريا

فاكرين هاني رمزي لما قال ( لا يمكن ان يختلط الزيت بالماء) في فيلم محامي خلع واللي بيقول غير كدة

بيضحك علي نفسة وبيحاول يضحك علي الناس والناس اللي بتصدقة هي حرة ..

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

الفلول فلول ولو حطوا على دماغهم فوانيس رمضان كلها
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ينفع تتجوز(ى) فلول ؟؟؟
» الفلول
» فرصة : عقد عمل مع احد الفلول !
» فيلم قاهر الفلول
» نبى عاجل ...حوار منى الشاذلى مع فريد الديب يوضح حقيقة اعلام الفلول!