موقع الاعلامية مني الشاذلي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخولاللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 0d344d436cf006

اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره

Yomna G
supervisor / Amir
geo ahmad
أبو أسامة
طلعت الحداد
اسلام فوده
10 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
Yomna G
مشرف مميز 2008
مشرف مميز 2008
Yomna G

النوع النوع : انثى
العمر العمر : 34
الدولــة الدولــة : اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 3
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 23/01/2008

اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين يونيو 22, 2009 11:54 pm

مع احترامي لأاي حد انا برفض تماما تماما ما حدث امس من عمرو اديب
مفيش اعلامي محترف و ناجح يعمل اللي عمله ده من طريقه في الكلام لأتهامات لأأدعاائت مقرونه بدلائل او وقائع في اديه
حتى لو هوه متأكد مليون في الميه من اللي حصل بس معهوش دليل قاتع يبقى يسكت خالص و ميقولش لا رأيه و لا هجومه على المنتخب إلا لما يكون ماسك حاجه فيه اديه بتثبت كلامه بس انو يبهتل اللعيبه كده و المدرب ده شيئ غير مقبول بالمره
الاعلامي المحترف لا يقول رأيه يا عمرو يا اديب الاعلامي المحترف يبقى على الحياد و ميخدش اي وجه نظر هوه ده دوره و المصيبه الاكبر انك بدل حتى ما تدافع عن شرف الناس دي لأ وقفت ضدهم بالفاظ مشينه و صدقت على كلام الصحافه الصفراء هناك!!!!!! Evil or Very Mad
انا مع رأي حضرتك تماما يا أ.إسلام في كل كلمه قلتها و شكرا لك...
http://www.mona.un.ma
اسلام فوده
عضو صاعد
عضو صاعد
اسلام فوده

النوع النوع : ذكر
العمر العمر : 40
الدولــة الدولــة : أحلى بلاد الدنيا مصر
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 20/05/2009

مُساهمةموضوع: رد: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 12:02 am

geo ahmad كتب:
الاستاذ اسلام فوده المحترم

انا اتنحى عن راي الذ قلته لك ولكن ليس راي فانه محترم فهو محترم مره اخره وانا اكتب هذا الكلام وعمرو اديب حاليا يعتذر لكل من اخطاأ بحقه وبيقول مستعد اني ابوس على راس كل لعيب غلط فيه وانا فعلا كنت مندفع يبقى كحترم ولا ؟؟؟

لكن انا اقولك اتنحى على كلامي انه مش متحامل على الفريق انا شفت الحلقة كان مديلهم فوق دماغهم اوي هو المفروض انه كان يعرضه بحياديه لانه كان موضوع حساس لكن في المواضيع التانية براحته

مطلعناش بصره يا استاذ اسلام انت الفايز

الراجل ندمان والله وقاعد بيقول ربنا يسامحني اسمعه يا استاذ اسلام والله غلبان بس غصب عنه امبارح اللي عمله
[size=24]أخي الفاضل أنا لم أشاهده ولكني حتما أصدقك ، ومدام قد فعل هذا فأنا أحترم موقفه ، فالرجوع الى الحق فضيله ، وهو بداية التصحيح ، رغم أني أعترض على أسلوبه في كثير من الأحيان ولكنه له جمهوره ومتابعيه الكثر ولا أملك الحجر على أحد
ختاما اعتذر أديب على خطئه وأجدني مطالب بأن أعتذر على وصفي له بأنه شخص غير محترم لأني لا أملك الحق في الحكم عليه بالاحترام من عدمه ولكن يبقى ما فعله عمرو أديب ده اسمه قلة أدب ومسخره ومادام قد اعتذر فأنا أشكره وأحترمه
والأن أخي أمير أنا في انتظار ردك وتعليقك على الموضوع
وأشكرك أختي يمنى على تضامنك معي في رأيي في الموضوع وحرصك على أعراض أبناء بلدك ولا أشك أبدا أن هذا هو شعور كل الأعضاء في هذا الموقع من اختلف معي قبل من اتفق
http://www.google.com
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 1:00 am

اسلام فوده كتب:
وأعتقد أننا أخي عزيز كمصريون أعلم بلاعبينا وأهل بلدنا ونحن أكثر قربا منهم وأكثر دراية بأحوالهم

أنا اسف يا أستاذ اسلام
حضرتك عندك حق

مع الاعتذار لعقلية القبيلة و ثقافة ال 22 غرفة
اسلام فوده
عضو صاعد
عضو صاعد
اسلام فوده

مُساهمةموضوع: رد   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 1:21 am

عذرا أخي عزيز لم أفهم جملتك الأخيره ، وان كنت أعتقد أن كلامي قد أغضبك ، وأتمنى ألا أكون كذلك ، ولو كان الأمر كذلك فأعتقد أنك قد أسأت فهمي ، أرجو أن تبدد حيرتي ، وأنا في انتظار ردك
RANA

العمر العمر : 34
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 10/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 1:30 am

انا مبعرفش اعلق على حاجه مشفتهاش بس واضخ جدا ان عمرو اديب غلط والغلط راكبه من ساسه لراسه يعنى مينفعش يتهم حد فى شرفه ابدا ده حتى مشافهمش ده بس كلام شافه فى اى مكان وقاله على الهوا

بس هوه فى الاخر اعتذر للجهاز واللاعيبه
كان فى رد فى موقع مصراوى عليه على الرابط ده
http://www.masrawy.com/News/Egypt/Sports/2009/june/22/amrshehata.aspx
http://www.yahoo.com
أبو أسامة
كاتب مميز
كاتب مميز
أبو أسامة

العمر العمر : 59
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 26/02/2008

مُساهمةموضوع: رد: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 1:42 am

كتبت تعليقا عقب ما كتبه اخي إسلام فوده حول موضوع أديب أبديت فيه أن المهنية الاعلاميه مخالفة لما فعله عمرو أديب

وظهرت الحقيقه والحمد لله وثبت أن كلامنا صحيح
وها أنا أعيد نشر ما كتبته سابقا

(أساءني كما أساء الجميع تطاول عمرو أديب على لاعبينا وعلى منتخبنا الوطني الذي يمثل مصر

لم يحدث شيء مما ذكره أديب ولو عنده دليل واحد ثابت كان قدمه الا أنه خال الوفاض
ثم إن الاعلام الجاد والمثمر لا يسمح مطلقا بهذه الأفلام الهابطه التي استقاها أديب من (شحاته أبو كف) في ذلك الفلم الشهير لنور الشريف (في بيتنا رجل)
تلك أفكار باليه لا يجوز مطلقا ان يجلس مذيع ويطلقها من مخيلته الصبيانيه المعتوهه وكأنه (جاب الديب من ديله)
مش كل لما فريق يتغلب معناه إنه اقترف الجرم المشهود
دي حجة البليد
شكرا لإسلام فوده فكلامه منطقي)
http://plasy3@yahoo.com
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 2:15 am

هذا ما قصدته بجملتي الأخيرة

بيت و عشرون راية
==========

أسرتنا بالغة الكرم
تحت ثراها غنم حلوبة
و فوقه غنم
تأكل من أثدائها و تشرب الألم
لكي تفوز بالرضا
من عمنا صنم
أسرتنا فريدة القيم
وجودها :عدم
جحورها: قمم
لاءاتها :نعم
و الكل فيها سادة
لكنهم خدم
أسرتنا مؤمنة
تطيل من ركوعها
تطيل من سجودها
و تطلب النصر على عدوها
من هيئة الأمم
أسرتنا واحدة
تجمعها أصالة و لهجة ..و دم
و بيتنا عشرون غرفة به
لكن كل غرفة من فوقها علم
يقول :
إن دخلت في غرفتنا
فأنت متهم
أسرتنا كبيرة
و ليس من عافية
... أن يكبر الورم

أحمد مطر
اسلام فوده
عضو صاعد
عضو صاعد
اسلام فوده

مُساهمةموضوع: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 10:22 am

أخي عزيز :
يبدو أنك لما تفهم ما أردت أن أوضحه حينما قلت لك أننا أكثر دراية بلاعبينا ، وما كنت أقصده أننا متابعين لهم وبحرص ، ونعلم كل صغيرة وكبيرة عنهم ، ونتابع ادق تفاصيل حياتهم ، أما وانك قد فهمت أني أقصد أن هذا الأمر لايعنيك ، فهذا مالم يخطر لي أبدا على بال ، وأزيدك أخي عزيز قولا أني من عشاق المغرب ، ومن أحلام حياتي أن أزورها يوما ما ، ولي فيها أصدقاء كثر ، في الدار البيضاء ، والرباط ومراكش ،وغيرها ، علاوة على شركات السياحة والحج والعمرة التي أتعامل معها هناك ، وكل ذلك زاد من حبي لبلدكم الكريم ، ومع ذلك فإني أعتذر عن سوء الفهم الذي حدث وأعتذر إن كنت قد أسأت إليك
والأن وبعد أن ظهرت الحقيقة فأنا في انتظار ردك وتعليقك على الموضوع
اسلام فوده
عضو صاعد
عضو صاعد
اسلام فوده

مُساهمةموضوع: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 10:30 am

شكرا لك أخي أبو أسامه على متابعتك وتعليقاتك القيمه ، ودائما إلى الأمام ، والحمد لله أن ظهر الحق
supervisor / Amir
مشرف قسم التعليق اليومي وبقسم النقاشات والصور
supervisor / Amir

العمر العمر : 64
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 14/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 10:55 am

اعتذار "أديب" للمنتخب ..

اعتذار كان عنوانا لحلقة "القاهرة اليوم" مساء أمس، حيث حرص الإعلامى عمرو أديب على الاعتذار عن قسوته فى الهجوم على المنتخب المصرى مستخدما مصطلحات مثل "النجاسة والنجسين" دون التأكد من صحة ما أثارته إحدى الصحف الجنوب أفريقية، حول اصطحاب لاعبى المنتخب لفتيات داخل غرفهم بالفندق، إلا أنه تمسك بحقه فى نقل الأخبار للجمهور.

وفى مداخلة للدكتور عصام عبد الصمد رئيس اتحاد المصريين بأوروبا أعرب عن صدمته من نتيجة مباراة مصر وأمريكا، قائلا لأديب :" هجومك على المنتخب وانفعالك فى الهجوم كان لابد من أن يصدر من أى مواطن مصرى لكن لا يصدر من مذيع"، مطالبا بالتحقيق فى سبب الإخفاق المفاجئ للمنتخب.

-------------------------

قدم عمرو اديب اعتذاره للمشاهدين وللاعبى المنتخب واسرهم بسبب العصبية التى ظهر بها امس والالفاظ التى وصف بها لاعبى المنتخب ، الا انه اصر على عدم الاعتذار عن الخبر الذى عرضه فى البرنامج ، وقال عمرو :
انابحب المنتخب
كان صعب القى كل ده بيحصل فى وقت واحد وكان نفسي يبقى فيه نجاح ادارى ونجاح رياضى ، ماعنديش مشكلة انى احب على راس لعيب لعيب واعتذر واقول انى تجاوزت ، وانا امبارح زودتها وابتدت امبارح قنوات تتكلم عن السعادة فى المصريين
حسن شحاته اخويا الكبير وابو تريكة اخويا وعايز اعتذر لزوجات اللاعبين وباقول احنا واقفين وراء المنتخب
ما لن اعتذر عنه هو انه لما يبقى فيه خبر انا هاقوله ، النهارده كل حاجة كانت عن الموضوع اللى فتحته القاهرة اليوم ، السفارة قررت النهارده ترفع قضية اساءة على الجريدة
جايز انى استخدمت الفاظ ضايقت اسر لكن ما لن اعتذر عنه هو الخبر ولو البرنامج ده مش شغال كان حد عرف وكان حصل مؤتمر صحفى النهارده
11 او 12 برنامج طلعوا عبروا لى عن حبهم تجاهى ، النهارده كل البرامج دى بدأت تتكلم عن الجريدة اللى عرضها برنامج القاهرة اليوم
انا باتكلم بمشاعرى وعمرى ما قريت من ورقة وباعتذر عن الالفاظ اللى قلتها امبارح ماكانشى لازم اقولها ، لكن ماكانشى نفسي يتقال على بلدى الكلام ده
اوعدكم ان دايما الخبر يبقى من القاهرةاليوم ودايما تدور كل الاشياء من القاهرة اليوم ، انا مش عايز اضايق المنتخب ولا جروبات الفيس بوك ولا سمير زاهر
السنة اللى فاتت بس مرفوع عليا 5 قضايا لكن انا حسيت انى ضايقت ناس كتير وانا بحب مشاهدى اوربت ولهذا اعتذر لهم
ما لن اعتذر عنه انى نقلت خبر عن 5 جرايد فى جنوب افريقيا
فجأة امبارح قنوات بتتكلم عن مواطنين سعداء وجايز انا شفت ناس تانى وماتش تانى

ايه اللى خللى كل الجرايد كاتبة الكلام ده ، البلد دى كانت بتلعب بطولة عالمية وكل جرايد العالم بتتابع ، انا باقول لازم نرد على الناس دى وبقوة ، ليه نطلع بمؤتمر صحفى بعد القاهرة اليوم ما تفقول ، كان من الاول
مفيش اجماع حصل فى اى قضية قومية الا دى ، امبارح كلهم اجمعوا يهاجموا عمرو اديب والقاهرة اليوم
انا حسيت انى عملت حاجة كويسة للمنتخب امبارح ان محدش اتكلم معاهم فى الماتش وبدل ما الناس كانت تقولله الماتش بقوا يقولولهم انتوا اشرف من الشرف
هم قالوا لو عمرو اديب ما اعتذرش مش هنلعب ، وانا مراهن ان المنتخب هيوصل كاس العالم وكل الاستوديو هياكل لحمة
العبوا كويس وكملوا ال13 نقطة وفرق الاهداف ونوصل كاس العالم
نحن لا نتستر على خبر
احناقدرنا نحط المنتخب قدام مسئولياتهم
أبو أسامة
كاتب مميز
كاتب مميز
أبو أسامة

مُساهمةموضوع: رد: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 4:41 pm

شكرا لأخي إسلام فوده والحمد لله إن الناس طلعت براءه

أما أمير منتدانا فله فضل كبير في إثراء الموضوع بإضافاته القيمه فله الشكر أيضا
حفظ الله مصر وأهلها من كل شامت وكاره وناقد في غير محله
لكم كل الحب
supervisor / Amir
supervisor / Amir

مُساهمةموضوع: رد: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 5:35 pm

اشكرك يا ابو اسامه .. و اشكر الجميع ..

رايي الشخصي ان عمرو اديب تسرع و تكلم كلاما غير مدروسا فوقع في الخطا .. و كان لابد ان يتاكد اولا و ان تكون لديه دلائل قاطعه قبل الخوض في معارك واهيه ..

مع خالص احترامي لجميع الاراء ..
اسلام فوده
عضو صاعد
عضو صاعد
اسلام فوده

مُساهمةموضوع: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 5:41 pm

أشكرك أخي أمير على تعليقك واتفق مع رأيك تماما
supervisor / Amir
supervisor / Amir

مُساهمةموضوع: رد: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 6:23 pm

و لكن هناك جملا مبعثره و اترك لكم عمل الترابط اللازم بينهما حتي تصبح مترابطه ..

اول امس .. انتقد عمرو اديب لاعبي منتخب مصر باقسي العبارات و الكلمات و كان واثقا كل الثقه في كل ما يقول ..

امس .. تراجع بزاويه 360 درجه و بشكل غريب جدا و اعتذر اعتذارا شديدا ..

اليوم .. و في تمام الساعه السادسه صباحا استقبل السيد جمال حسني مبارك لاعبي منتخب مصر في المطار استقبالا كبيرا لتحيتهم علي ما فعلوه في جنوب افريقيا ..

؟؟ !! ؟؟ !! ؟؟ !! ؟؟ !! ؟؟ !!

اوعي حد يقوللي مش فاهم ...
اسلام فوده
عضو صاعد
عضو صاعد
اسلام فوده

مُساهمةموضوع: رد: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 6:27 pm

أستاذ أمير
مش فاهم
اسلام فوده
عضو صاعد
عضو صاعد
اسلام فوده

مُساهمةموضوع: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 6:33 pm

هل تقصد مثلا أنه تراجع عن كلامه بقرار سيادي ؟
لو كنت مصيبا في فهمك فأنا لا أعتقد ذلك لأنه تعرض لحملة شعبيه بقوة وسرعه لم يشهد لها الاعلام المصري بل مصر كلها مثيلا ، وأعتقد أن هذا أقوى من أي قرار سيادي ، خصوصا إذا وضعنا في الاعتبار أنه برنامج جماهيري ، سر نجاحه هو المشاهدين من أبناء هذا الشعب
ده رأيي
وشكرا لك أخي أمير
supervisor / Amir
supervisor / Amir

مُساهمةموضوع: رد: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 8:18 pm

اغلب الظن يا اسلام ان عمرو اديب تعرض لهجوم جماهيري كثير في مواضيع سابقه و لم يتاثر .. و لكن هذا الموضوع مختلف .. لان جمال مبارك كان مجهز نفسه لاستقبال لاعبي مصر لتحيتهم علي مافعلوه في جنوب افريقيا .. فكان من المهم جدا تغيير مفهوم فتيات الليل و بمنتهي السرعه - و ليس اسرع مما شاهدناه جميعا بعد التحول المفاجئ لعمرو اديب - حتي لا يفهم ان جمال مبارك ذهب لتحيتهم علي مجهودهم في الفندق ..

ده رايي و راي المتخصصين في قراءة مابين السطور و ليست قراءة السطور الاساسيه للموضوع ..

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Idea Idea Idea Idea Idea

lol! lol! lol! lol! lol!
اسلام فوده
عضو صاعد
عضو صاعد
اسلام فوده

مُساهمةموضوع: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 8:34 pm

حلوه يا أستاذ أمير (ذهب لتحيتهم علي مجهودهم في الفندق ..)
عموما انا هأتصل بجمال واتأكد من الموضوع ده
Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 23, 2009 11:36 pm

أستاذ اسلام
يبدو أنه سوء فهم و تسرع من طرفي
أنا اسف جدااااااااا

عذراااااااااا و شكرااااااا
واحد من الناس

العمر العمر : 41
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 04/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالأربعاء يونيو 24, 2009 3:12 am

وظهر الحق واعتذر عمرو اديب واعود لقول المولي عز وجل بسم الله الرحمن الرحيم

( يا أيها الذين ءامنوا إن جاءكم فاسق بنبأ فتبينوا أن تصيبوا قوما بجهالة فتصبحوا على ما فعلتم نادمين )

فرغم حزني علي الخساره خاصه امام الامريكان الا انا حزني فاق اي حزن علي التجريح والخوض في الاعراض خاصه وان هذا الجيل من الاعبين هو الافضل علي الاطلاق من حيث الاخلاق والدين وحسن العمل
فحسبي الله ونعم الوكيل
http://kefaya.ahlamontada.com
آيات السيد
مؤسس وإدارة الموقع
مؤسس وإدارة الموقع
آيات السيد

العمر العمر : 30
الدولــة الدولــة : الشعب يحكم والظالم يحاكم
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 16/06/2007

مُساهمةموضوع: رد: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالجمعة يونيو 26, 2009 3:12 am

اتذكر الاعلامي حمدي قنديل لما قالك

مش عارفة ايه حكاية المذيعين الي بيخدوا نص ساعة لوحده يقعدوا يرغو في رائيهم الشخصي

بينما المعروف ان المذيع لا يقول وجهه نظره حتي لا يجعل المشاهد يميل الي كافة معينة

وحتي ان قال وجهه نظره فاليحافظ علي ادب الحوار وشرف الاخر ولا يصف من يغضب منه بالنجاسة وقلة الادب كما فعل

وليحكم غضبة ولسانه ويتذكر انه يشاهد من قبل ملايين متربين لا يصح ان يسمعوا الفاظ بهذا الانحدار

ولي عتاب بسيط علي العنوان يا استاذ اسلام وحدتك بعض الشئ

لا بحبذ ان نعترض عليه ونتقده بنفس اسلوبه الذي انتقد به المنتخب
http://elsandrala-elshazly.the-talk.net
اسلام فوده
عضو صاعد
عضو صاعد
اسلام فوده

مُساهمةموضوع: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت يونيو 27, 2009 12:06 pm

لا أعتقد أختي أيات أن العنوان كان حادا أكثر مما يتطلب الحدث ، ولولا احترامي لنفسي ، واحترامي لهذا الموقع الراقي ، وأعضائه المحترمين ، لكان من الممكن التعبير بألفاظ أخرى أشد قسوه ، وأقل أدبا ، ولو سمعتي حواره وما جاء فيه من الفاظ لما لفت انتباهك اي كلمة من عنوان مقالي مقارنة بما قال ، ومع ذلك أقدر رأيك وأحترمه ، و أعتقد أختي ايات أني لست متصفا بقلة الأدب التي تحدث بها إلا إذا كان هذا هو رأيك فلكي مطلق الحريه
أبو أسامة
كاتب مميز
كاتب مميز
أبو أسامة

مُساهمةموضوع: رد: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت يونيو 27, 2009 5:40 pm

قالت الأميرة آيات :
ولي عتاب بسيط علي العنوان يا استاذ اسلام وحدتك بعض الشئ

لا بحبذ ان نعترض عليه ونتقده بنفس اسلوبه الذي انتقد به المنتخب

ورد أخي إسلام قائلا:
و أعتقد أختي ايات أني لست متصفا بقلة الأدب التي تحدث بها إلا إذا كان هذا هو رأيك فلكي مطلق الحريه
---------------------------------------------
وأقول:
ما فهمته من آيات هو أن أسلوب عمرو أديب كان حادا وعلينا ألا نكون حادين في الرد وننهج نهج عمرو أديب وألمحت بذلك إلى ما في العنوان من حده (اللي همله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخرة)
هذا فقط ما فهمته
أية
مشرف مميز 2008
مشرف مميز 2008
أية

العمر العمر : 39
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 25/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالأحد يونيو 28, 2009 2:35 pm

الصراحة انا شفته ساعتها كان لا يمت للاعلام ولا الاعلامين بصل كان بيتصرف تصرفات حد مش طبيعى هو اساسا انسان انا لا احترمه اطلاقا بسبب صوته العالى وكلامه الكتير بدون داعى والله حتى لو اعتذرت من هنا الى ميه سنة جاية خلاص هو سقط من نظر الناس كلها وحسابه عند ربنا عسير على الاقل على الى عمله فى زوجات الاعبيه واولادهم اليوم دا اكيد كان يوم صعب جداااااااااا عليهم حسبى الله ونعم الوكيل ربنا يهديه ويوطى صوته شوية ويبطل يتكلم مع الناس بالاسلوب البشع دا ولازم يفهم ان ما فيش حد باقى فى مكانه اسفة على الطالة بس الموضوع دا معصبنى جدااااااااااااااااااااااااااا
https://monaelshazly.ahlamontada.net/profile.forum
آيات السيد
مؤسس وإدارة الموقع
مؤسس وإدارة الموقع
آيات السيد

العمر العمر : 30
الدولــة الدولــة : الشعب يحكم والظالم يحاكم
تاريخ التسجيل تاريخ التسجيل : 16/06/2007

مُساهمةموضوع: رد: اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره   اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين يونيو 29, 2009 2:37 am

هذا ما قصدت استاذ ابو اسامة
http://elsandrala-elshazly.the-talk.net

اللي عمله عمرو أديب ده إسمه قلة أدب ومسخره
صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
 مواضيع مماثلة
-
» خناقة ساخنة بمنزل أيمن نور بين عمرو أديب ومنى الشاذلي للحصول علي أول حوار .. عمرو أديب توعد منى بالرد عليها بخبطة ساخنة لتعويض السبق الذي انتزعته منه ..
» عمرو أديب يتحدث عن منى الشاذلي !
» عمرو أديب: لست مناضلاً و(القاهرة اليوم) أكل عيش
» عمرو أديب يرفض الظهور مع منى الشاذلي
» بعد عمرو أديب..هل حان الوقت للتخلص من منى الشاذلي؟